close



可以被Eric Clapton 等吉他大師點名合作,可見John Mayer 的才華有多麼受青睞。
現在又跟珍妮佛安妮絲頓在一起,我對John Mayer 整個好感度大提升,雖然他在葛
萊美獎贏了我也很愛的Jason Mraz...唉呀總之,我現在想再多聽一點約翰梅爾。

我非常非常愛"no such thing" 這首歌(其他作品也棒透了!)
lyrics

"Welcome to the real world", she said to me, condescendingly
(她語氣優越地對我說「歡迎來到真實世界」)

Take a seat, Take your life
(拉張椅子坐下,看看你的樣子)

Plot it out in black and white
(然後把它劃分出是非黑白)

Well I never lived the dreams of the prom kings
(我從未夢想過要當上舞會之王)

And the drama queens
(或是戲劇之后(應該是要引申為「不曾有過好高騖遠的念頭」)

I'd like to think the best of me Is still hiding
(我總是認為對我來說,繼續躲藏著是最好的)

Up my sleeve
(捲起袖子來吧(應該是暗指被老師處罰打手心之類的)

They love to tell you
(他們總是告訴你)

Stay inside the lines
(待在那兒就好)

But something's better, On the other side
(但是在另外一頭,有著更美好的事物)



I wanna run through the halls of my high school
(我想要跑過學校那一端)

I wanna scream at the top of my lungs
(我想竭力放聲大喊)

I just found out there's no such thing as the real world
Just a lie you've got to rise above
(我才發現這個真實世界並非只是一個謊言)



So the good boys and girls take the so called right track
(乖孩子們走著所謂正確的方向)

Faded white hats
(褪色的白帽子)

Grabbing credits
(修到學分)

Maybe transfers
(也許轉學)

They read all the books but they can't find the answers
(他們讀遍了書,但無法找到正確答案)



And all of our parents
(而我們的雙親)

They're getting older
(逐漸老去)

I wonder if they've wished for anything better
While in their memories
(我想知道他們過去,是否曾經希望過讓任何事情好轉)

Tiny tragedies
(這真是一場小小的悲劇啊)


I am invincible
As long as I'm alive
(只要我還活著,誰也無法征服我)


I just can't wait til my 10 year reunion
(我無法等到10年後再相聚)

I'm gonna bust down the double doors
(我將打倒重重困難)

And when I stand on these tables before you
(而當我站在你們面前的那一刻到來)

You will know what all this time was for
(時間就會證明一切)

lyrics from http://www.atlaspost.com/landmark-727299.htm

arrow
arrow
    全站熱搜

    jellyaazz 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()