在網路上看到這一次Liam 對Radiohead 新專輯的看法,嘴超賤的他怎麼會放過調侃
他們的機會咧!因為實在很好笑,就花個15分鐘非常簡單隨意的節錄重點翻成中文。

Liam 的新團 Beady Eye 的debut album 目前聽了沒有很喜歡,只有主打歌比較ok
,不過從他的現場演唱看來,他的聲音恢復得滿好的耶!




You know Liam Gallagher. You know he loves to talk shit about
other bands, and it hasn’tended with the end of Oasis.
Gallagher shared his opinion on Radiohead’s The King Of Limbs.

你們都知道連恩蓋勒格,知道他喜歡嗆別的樂團,而且沒有因為綠洲解散而封口。
他分享了他對電台司令新專輯 The King Of Limbs (橡樹之王) 的看法。

I heard that fucking Radiohead record and I just go, ‘What?!’ 
They writing a song about a fucking tree? Give me a fucking break! 
A thousand year old tree? Go fuck yourself!You’d have thought he’d 
have written a song about a modern tree or one that was planted
last week. You know what I mean?

我聽了那他媽的電台司令的專輯,我的反應是 "什麼鬼" ? 他們寫了一首有關於樹的歌?
夠了吧!一棵千年的樹?回去搞自己吧!你們本來以為他寫了一首長在現代的樹或者是
上個禮拜種的樹?懂我意思吧。


Compare that to what Noel Gallagher said about Radiohead a couple
years back in Spin:

比較一下諾爾蓋勒格幾年前在Spin 對電台司令的說法 

Correct me if I’m wrong, they’ve been making the samerecord
since Kid A, have they not? Every time I see themlive they blow
me away, but you know, it’s kind of wemake very accessible rock
and roll music and they constantly make difficult electronic records.

如果我說錯了就糾正我,他們根本從Kid A 開始就在搞一樣的專輯,可不是嗎?
每次我看他們現場演出,他們就把我趕走。但你知道的,這就像是我們做的搖滾
專輯非常平易近人,而他們卻不停的做難懂的電子音樂。

what Liam said about Radiohead’s fans around the same time.  
連恩對電台司令歌迷的看法。

I'm not in the sense of liking Radiohead or Coldplay. I don’t hate them.
I don’t wish theyhad accidents. I think their fans are boring and ugly
and they don’t look like they’re havinga good time.

 我沒有喜歡電台司令或是酷玩,也不討厭他們。我不希望他們出什麼意外。而我覺得
他們的歌迷應該都很無趣而且長得很醜。看起來他們的日子過得並不快樂。

arrow
arrow
    全站熱搜

    jellyaazz 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()